۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۶۰۴۱۵۷
حجت الاسلام والمسلمین ملکوتی در گفت وگو با رسا:

دولت وعده ها به سیل زدگان را عملی کند | برخی درپی القای انزوای ملت هستند

دولت وعده ها به سیل زدگان را عملی کند | برخی درپی القای انزوای ملت هستند
نماینده خبرگان با تأکید بر استمرار کمک رسانی ها به آسیب دیدگان از سیل گفت: دولت از وعده دادن های بیهوده که سبب سلب اعتماد می شود پرهیز کند.

حجت الاسلام والمسلمین علی ملکوتی نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری  رسا، با اشاره به حادثه سیل اخیر در برخی مناطق و استان های کشور گفت: این سیل به خوبی نشان داد که مردم ایران مردمی بسیار خوب و منسجمی هستند و در حوادث مختلف همدیگر را رها نمی کنند.

وی با بیان اینکه روحیه جهادی و ایثارگری مردم شریف ایران اسلامی هیچ تفاوتی با دوران دفاع مقدس پیدا نکرده است، اظهار داشت: ما در سیل اخیر به وضوح مشاهده کردیم که مردم با همه توان خود پای کار بودند و صحنه های دوران جنگ تحمیلی را در این حادثه تداعی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکوتی به پیام همدلی، همیاری و همکاری مردم شریف ایران اسلامی برای دشمنان جمهوری اسلامی اشاره و عنوان کرد: این همیاری و همدلی مردم به آمریکا، اسرائیل و آل سعود نشان داد که مردم ایران محکم و با اقتدار پای انقلاب اسلامی و میهن عزیزشان ایستاده اند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: ضد انقلاب ها چه در داخل و چه در خارج همواره درصدد القای انزوای ملت عزیز ایران هستند، در حالی که باید گفت کشور ایران کشوری غنی و ثروتمند بوده و نیازی به کمک سایر کشورها ندارد؛ از سوی دیگر ایران میان سایر ملت ها از جایگاه با عظمتی برخوردار است و همین سبب می شود در هنگام بروز برخی مشکلات برخی کشورها همانند عراق به صورت جهادی و خودجوش برای کمک رسانی به میدان آیند.

وی افزود: مسأله قابل توجه آن است که یک ملت دارای جایگاهی با عظمت بوده و در میان سایر ملت ها مقبولیت داشته باشد؛ امروز جایگاه مردم ایران در میان سایر ملت ها علیرغم تبلیغات منفی و سوئی که استکبارگران علیه آنها روا می دارند، بسیار مثبت و خوب است.

حجت الاسلام والمسلمین ملکوتی در ادامه ضمن اشاره به وظایف دولت در زمینه ارائه خدمات به سیل زدگان تصریح کرد: دولت باید در نظر داشته باشد که وعده زیادی به مردم ندهد، بلکه وعده های خود را با عمل به همگان نشان داده و از میزان اقدامات انجام شده مستندهایی تهیه کرده و به اطلاع عموم برساند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه  اگر دولت وعده بدهد، اما به دنبال این وعده ها عملی مشاهده نشود، مردم نسبت به اصل انقلاب و نظام اسلامی بدبین می شوند، گفت: دولت به هر اندازه که توان دارد باید عمل کند و از سر دادن شعارها و وعده دادن های بی حساب و کتاب که سبب سلب اعتماد مردم می شود، پرهیز کند.

وی در پایان از حضور جهادی بسیجیان، طلاب، روحانیت و نیروهای مردمی در مناطق سیل زده و خدمت رسانی به سیل زدگان تقدیر و تشکر کرد و ابراز داشت: برخی افراد در داخل و خارج از کشور هنگامی که مشکلی برای مردم ایجاد می شوند، تنها به ایراد گرفتن و شایعه پراکنی می پردازند؛ این افراد در هنگامی که باید در صحنه حضور پیدا کرده و به مردم کمک کنند غیب شده و فقط بلد هستند نق بزنند./841/ت302/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات